søndag den 10. oktober 2010

Evigt Ung




Igår var jeg inde at se forestillingen Evigt Ung med min veninde Bønne og, hold da mavle, hvor var det sjovt!! Aldrig har jeg grint så meget til et teaterstykke (og det siger virkelig meget!). Hvis ikke det var fordi Laus Høybye var en af skuespillerne havde jeg formentlig ikke været taget ind og se det og sikke en skam det ville have været! Dette var 6. gang min veninde og jeg tog ind at se et teaterstykke vi ikke anede hvad handlede om, kun fordi søde Laus medvirkede i det.
Evigt Ung er tiden skruet 50 år frem i tiden hvor skuespillerne Laus Høybye, Lena Maria Christensen, Tom Jensen, Troels Lyby og Ditte Hansen er flyttet på plejehjem. Her bliver de behandlet af den meget kristne SOSU-assistent Louise også selvom alle 5 pensionerede skuespillere er ateister. De har et rigtig dårligt forhold til hende og hader når hun kommer og besøger dem én gang i timen. Hver gang hun er der, synger hun salmer der mest af alt drejer sig om døden, da hun tror de ikke har noget indhold tilbage i deres liv. Men lige så snart hun er gået bliver der skruet op for rock'n'roll musikken og danset og hoppet på stolene til trods for at Lena Maria Christensen har benprotese og Tom Jensen har dårligt ben. Sangene bliver sunget af skuespillerne og man får øjnene op for hvor gode de er til det (jeg blev helt overrasket over at Troels Lyby synger så fedt!). Så hvis du er til Beatles, Rolling Stones, Queen, den fede slags af "fald på halen"-humor og tudebrølende latter nonstop i 104 minutter så er Evigt Ung lige noget for dig! 
Se mere HER

1 kommentar:

  1. Sød blog du har, kan rigtig godt lide at læse den :)
    Vil overgerne ind og se det stykke - det ser vildt sjovt ud!
    Btw det kunne være mega awesome hvis du også ville tage et kig forbi min blog og blive fast læser :)

    XOXO Ms. Haute Couture

    http://sofashion-like.blogspot.com/

    SvarSlet